-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29418 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

راه هاي تحصيل محبت به ايمه ( ع ) چيست ؟
محبت وعشق از راه آگاهي و انس و برطرف ساختن موانع به دست مي آيد؛مثلاً كسي اگر به طعم و خواص عسل آگاهي يابد، بدان علاقه مندمي شود و اگر آن را بچشد علاقه اش نسبت به آن افزون مي گردد .حب خدا و اولياي او نيز، از طريق شناخت و معرفت پديد مي آيد .هراندازه آدمي معرفت خودش را افزون كند و در عمل نيز انس و الفت خود را با خداوند و مقربان درگاهش بيشتر سازد و موانع راه را - كه علايق و وابستگي هاي مادي و دنيايي است - از دل بيرون كند، عشق الهي در دلش افزون تر خواهد شد .ترديدي نيست كه محبت و عشق محصول معرفت است . اگر اطراف آدمي را ده ها يوسف فرا گرفته باشد، و وي به جهت كوري نتواند آنها را ببيند، آيا هيچ گاه عاشق يوسف خواهد شد؟! زنان مصر بر زليخا ايراد گرفتند كه او عاشق غلام خويش شده است ولي وقتي يوسف را ديدند دستان خود را بريدند ومتوجه نشدند .اگر به محبت اهل بيت ( ع ) و اولياي الهي توصيه شده است ، در حقيقت فرمان به تحصيل مقدمات آن - كه همان معرفت مي باشد - داده است ؛ چرا كه اگر معرفت حاصل شد، قهراً علاقه وعشق به دنبال آن پديد خواهد آمد .براي تحصيل معرفت و محبت به پيشوايان معصوم ( ع ) راه كارهاي زير را به شما توصيه مي كنيم : 1-مطالعه در زندگي ، اخلاق ، رفتار و كرامت هاي پيامبر ( ص ) و ايمه ( ع ) وفضايل و مناقب آنان . 2- مطالعه كلمات و سخنان آن بزرگواران ؛ چراكه فرمايش هاي آنان ، درهاي گران بهايي است ، كه بايد در جست وجوي آنها بود .آيا ممكن است كسي نهج البلاغه را بخواند و بفهمد،ولي عاشق علي ( ع ) نشود؟ 3- تهذيب نفس و پرهيز از گناه ، و نيز عمل به واجبات ؛ چرا كه آدمي تا تزكيه و تهذيب نفس نكند نمي تواند بااولياي مقرب الهي ارتباط برقرار كند .نوريان مر نوريان راطالبند=ناريان مر ناريان را جاذبند= 4- دعا و الحاح به درگاه خداوندجهت القاي محبت آنان در دل . براي معرفت ايمه و مراتب وجودي آنها ر.ك : 1- ولايت در قرآن عبدالله جوادي آملي 2- انسان كامل ازديدگاه نهج البلاغه حسن زاده آملي 3- در آسمان معرفت حسن زاده آملي 4- فروغ ولايت جعفر سبحاني ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.